2012年5月28日 星期一

W2 2012-05-29 (撒上29)經文: 撒母耳記上 29:4-5 非利士人的首領向亞吉發怒,對他說:「你要叫這人回你所安置他的地方,不可叫他同我們出戰,恐怕他在陣上反為我們的敵人。他用什麼與他主人復和呢?豈不是用我們這些人的首級嗎?從前以色列的婦女跳舞唱和說:『掃羅殺死千千,大衛殺死萬萬』,所說的不是這個大衛嗎?」

 
全新四年�活��                        
 
W2  2012-05-29 (撒上29)
�文: 撒母耳�上 29:4-5 非利士人的首�向�吉�怒,�他�:「你要叫�人回你所安置他的地方,不可叫他同我�出�,恐怕他在�上反�我�的�人。他用什��他主人�和呢?�不是用我��些人的首��?�前以色列的�女跳舞唱和�:『���死千千,大��死��』,所�的不是��大��?」

默想: �段�文�我�看到,�世界上的政治��事��,是充�了不信任的危�感。�����之�的�我��,常常是看��的�境�互�而改�。想�年大�是�挑非利士人��叫�的哥利�,用五�光滑石子�甩石�弦,�死哥利�,成�拯救以色列的英雄。那�知道,�大招�,大�的名�超越了���,引起��王的危�意�,�大�恩�仇�,放著�事不治理,�用公�力,率�重兵追�拯救以色列��非利士人的大�。大�被逼得走投�路,�然有�次��,可以�易的���王置之死地,�因�大�尊重��王是耶和�所膏立的君王,不敢�手�死��王。最後,大�只好投奔��非利士的�吉王,表面向�吉王效忠,甚至使用欺�的手腕�搏得�吉王的信任。�非利士人又要�以色列人���,大��然博取到�吉王的信任,�引起其於非利士王的�疑,而���上被遣送返�。求主�助我,在�千��化的世界,能��守�於上帝的忠�,一生永不改�。

�目: 非利士聚集�旅�,寄人�下的大���吉王�「�人所能做的事,王必知道。」(撒上28:2)但非利士首��要�吉王�大�遣回居住地,不可同行,化解大�同胞相�的窘�。�想,你曾��「山�水�疑�路,柳暗花明又一村」神特�的保守�?
29:1 非利士人�他�的�旅聚到�弗;以色列人在耶斯列的泉旁安�。
Now the Philistines gathered all their forces at Aphek; and the Israelites were encamped by the fountain which is in Jezreel.
29:2
非利士人的首�各率��,或百或千,挨次前�;大�和跟�他的人同著�吉跟在後�。
As the lords of the Philistines were passing on by hundreds and by thousands, and David and his men were passing on in the rear with A'chish,
29:3
非利士人的首��:「�些希伯�人在��做甚�呢?」�吉�他��:「�不是以色列王��的臣子大��?他在我��有些年日了。自�他投降我直到今日,我未曾�他有��。」
the commanders of the Philistines said, "What are these Hebrews doing here?" And A'chish said to the commanders of the Philistines, "Is not this David, the servant of Saul, king of Israel, who has been with me now for days and years, and since he deserted to me I have found no fault in him to this day."
29:4
非利士人的首�向�吉�怒,�他�:「你要叫�人回你所安置他的地方,不可叫他同我�出�,恐怕他在�上反�我�的�人。他用甚��他主人�和呢?�不是用我��些人的首��?
But the commanders of the Philistines were angry with him; and the commanders of the Philistines said to him, "Send the man back, that he may return to the place to which you have assigned him; he shall not go down with us to battle, lest in the battle he become an adversary to us. For how could this fellow reconcile himself to his lord? Would it not be with the heads of the men here?
29:5
�前以色列的�女跳舞唱和�:『���死千千,大��死��』,所�的不是��大��?」
Is not this David, of whom they sing to one another in dances, `Saul has slain his thousands, and David his ten thousands'?"
29:6
�吉叫大��,�他�:「我指著永生的耶和�起誓,你是正直人。你�我在�中出入,我看你甚好。自�你投奔我到如今,我未曾�你有甚��失;只是�首�不喜�你。
Then A'chish called David and said to him, "As the LORD lives, you have been honest, and to me it seems right that you should march out and in with me in the campaign; for I have found nothing wrong in you from the day of your coming to me to this day. Nevertheless the lords do not approve of you.
29:7
�在你可以平平安安地回去,免得非利士人的首�不�喜你。」
So go back now; and go peaceably, that you may not displease the lords of the Philistines."
29:8
大���吉�:「我做了甚�呢?自��人到你面前,直到今日,你查出我有甚���,使我不去攻�主我王的仇�呢?」
And David said to A'chish, "But what have I done? What have you found in your servant from the day I entered your service until now, that I may not go and fight against the enemies of my lord the king?"
29:9
�吉�:「我知道你在我眼前是好人,如同 神的使者一般;只是非利士人的首��:『�人不可同我�出�。』
And A'chish made answer to David, "I know that you are as blameless in my sight as an angel of God; nevertheless the commanders of the Philistines have said, `He shall not go up with us to the battle.'
29:10
故此你和跟�你的人,就是你本主的�人,要明日早晨起�,等到天亮回去吧!」
Now then rise early in the morning with the servants of your lord who came with you; and start early in the morning, and depart as soon as you have light."
29:11
於是大�和跟�他的人早晨起�,回往非利士地去。非利士人也上耶斯列去了。
So David set out with his men early in the morning, to return to the land of the Philistines. But the Philistines went up to Jezreel.



 
今日心得上�及���到
1.  蔡茂堂牧�blog:  http://hopingtsaidevotion.blogspot.com/
2.  李晶晶牧�blog:  http://taipeihoping-chin.blogspot.com/
 
蔡茂堂牧��世�查�班�年�音�案:
 
和平�活查�班
�教���同步,深入解析��背景、�容。�迎主日下午15:30B1-105教室�我�一起研�上帝的��。
 
 
如您不方便收到和平教�每日�活��.�回信告知!��您!
 

0 意見:

張貼留言