2013年5月16日 星期四

W4 2013-05-16 (詩篇32-33)13-22耶和華從天上觀看;他看見一切的世人。從他的居所往外察看地上一切的居民。




他是我們的幫助,我們的盾牌。

                

全新四年樂活讀經                                    

 

W4 2013-05-16 (詩篇32-33)
33:13 
耶和華從天上觀看;他看見一切的世人。

33:14 從他的居所往外察看地上一切的居民。

33:15 他是那造成他們眾人心的,留意他們一切作為的。

33:16 君王不能因兵多得勝;勇士不能因力大得救。

33:17 靠馬得救是枉然的;馬也不能因力大救人。

33:18 耶和華的眼目看顧敬畏他的人和仰望他慈愛的人,

33:19 要救他們的命脫離死亡,並使他們在饑荒中存活。

33:20 我們的心向來等候耶和華;他是我們的幫助,我們的盾牌。

33:21 我們的心必靠他歡喜,因為我們向來倚靠他的聖名。

33:22 耶和華啊,求你照著我們所仰望你的,向我們施行慈愛!


默想: 上帝在觀看,看祂手所造的世人所做的一切作為。人在這當中,可以有兩種選擇,人是要依靠自己呢?還是要依靠上帝?
有些人心中所倚靠的是自己。包括所擁有的金錢、勢力、名聲、地位。但是詩人認為,這一點也不能幫助他們,人若依靠自己所擁有的必然失敗。
詩人認為,依靠神的人最重要的是敬畏神、仰望上帝的慈愛,這樣的人必蒙上帝救他們脫離死亡,免去饑荒。
活在當代的我們,所能倚靠的東西實在太多了,有時候我們要思想,我們的信心是建立在什麼之上呢?說真的,有時候我們會以為我們是全心依靠耶和華。但是,若我們失去了金錢、名聲、勢力、健康之時,是否我們還能堅心的信靠呢?求神幫助我們能對此有深刻的認識。


題目: 耶和華的眼目觀看世人,看到世人各有那些不同的依靠呢?

 

32:1 (大衛的訓誨詩。)得赦免其過、遮蓋其罪的,這人是有福的!
A Psalm of David, Maschil. Blessed is he whose transgression is forgiven, whose sin is covered. A Psalm...: or, A Psalm of David giving instruction
32:2 凡心裡沒有詭詐、耶和華不算為有罪的,這人是有福的!

Blessed is the man unto whom the LORD imputeth not iniquity, and in whose spirit there is no guile.
32:3 我閉口不認罪的時候,因終日唉哼而骨頭枯乾。

When I kept silence, my bones waxed old through my roaring all the day long.
32:4 黑夜白日,你的手在我身上沉重;我的精液耗盡,如同夏天的乾旱。(細拉)

For day and night thy hand was heavy upon me: my moisture is turned into the drought of summer. Selah.
32:5 我向你陳明我的罪,不隱瞞我的惡。我說:我要向耶和華承認我的過犯,你就赦免我的罪惡。(細拉)

I acknowledged my sin unto thee, and mine iniquity have I not hid. I said, I will confess my transgressions unto the LORD; and thou forgavest the iniquity of my sin. Selah.
32:6 為此,凡虔誠人都當趁你可尋找的時候禱告你;大水泛溢的時候,必不能到他那裡。

For this shall every one that is godly pray unto thee in a time when thou mayest be found: surely in the floods of great waters they shall not come nigh unto him. when...: Heb. of finding
32:7 你是我藏身之處;你必保佑我脫離苦難,以得救的樂歌四面環繞我。(細拉)

Thou art my hiding place; thou shalt preserve me from trouble; thou shalt compass me about with songs of deliverance. Selah.
32:8 我要教導你,指示你當行的路;我要定睛在你身上勸戒你。

I will instruct thee and teach thee in the way which thou shalt go: I will guide thee with mine eye. guide...: Heb. counsel thee, mine eye shall be upon thee
32:9 你不可像那無知的騾馬,必用嚼環轡頭勒住牠;不然,就不能馴服。

Be ye not as the horse, or as the mule, which have no understanding: whose mouth must be held in with bit and bridle, lest they come near unto thee.
32:10 惡人必多受苦楚;惟獨倚靠耶和華的必有慈愛四面環繞他。

Many sorrows shall be to the wicked: but he that trusteth in the LORD, mercy shall compass him about.
32:11 你們義人應當靠耶和華歡喜快樂;你們心裡正直的人都當歡呼。

Be glad in the LORD, and rejoice, ye righteous: and shout for joy, all ye that are upright in heart.

 

 

曾牧暗砂部落格網址:

http://hoping-chaojui.blogspot.tw/

 

蔡茂堂牧師創世記查經班歷年錄音檔案:

 http://taipeihoping-genesis.blogspot.com/search?updated-min=2005-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&updated-max=2006-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&max-results=27

 

如您不方便收到和平教會每日樂活讀經.請回信告知!謝謝您!

 


0 意見:

張貼留言