2013年5月21日 星期二

W2 2013-05-21 (詩篇38-39)1-22(大衛的記念詩。)耶和華啊,求你不要在怒中責備我,不要在烈怒中懲罰我!




我的神啊,求你不要遠離我

                

全新四年樂活讀經                                    

 

W2 2013-05-21 (詩篇38-39)
 38:1 
(大衛的記念詩。)耶和華啊,求你不要在怒中責備我,不要在烈怒中懲罰我!

38:2 因為,你的箭射入我身;你的手壓住我。

38:3 因你的惱怒,我的肉無一完全;因我的罪過,我的骨頭也不安寧。

38:4 我的罪孽高過我的頭,如同重擔叫我擔當不起。

38:5 因我的愚昧,我的傷發臭流膿。

38:6 我疼痛,大大拳曲,終日哀痛。

38:7 我滿腰是火;我的肉無一完全。

38:8 我被壓傷,身體疲倦;因心裡不安,我就唉哼。

38:9 主啊,我的心願都在你面前;我的歎息不向你隱瞞。

38:10 我心跳動,我力衰微,連我眼中的光也沒有了。

38:11 我的良朋密友因我的災病都躲在旁邊站著;我的親戚本家也遠遠地站立。

38:12 那尋索我命的設下網羅;那想要害我的口出惡言,終日思想詭計。

38:13 但我如聾子不聽,像啞巴不開口。

38:14 我如不聽見的人,口中沒有回話。

38:15 耶和華啊,我仰望你!主我的 神啊,你必應允我!

38:16 我曾說:恐怕他們向我誇耀;我失腳的時候,他們向我誇大。

38:17 我幾乎跌倒;我的痛苦常在我面前。

38:18 我要承認我的罪孽;我要因我的罪憂愁。

38:19 但我的仇敵又活潑又強壯,無理恨我的增多了。

38:20 以惡報善的與我作對,因我是追求良善。

38:21 耶和華啊,求你不要撇棄我!我的 神啊,求你不要遠離我!

38:22 拯救我的主啊,求你快快幫助我!


默想: 詩人有一個深刻的感受,他正受到上帝給他的懲罰,因為他犯了罪。上帝在他的罪中給了他許多的管教,這些管教讓他覺得承受不起,無法安寧。詩人深深感受到罪惡所帶來的痛苦代價,使得他的心靈、身體都無法有平安,他感受到強烈的痛苦與不安。 詩人深深感受到自己必須認罪,憂愁悔改,並且尋求上帝的同在與幫助,求上帝不要遠離他,如此他才能真正解決罪的問題。 犯罪之時固然有快樂,但是犯罪後,常常帶給人極大的罪疚感,甚至可能帶來上帝在烈怒之中的懲罰。求主幫助我們,保持儆醒,遠離罪惡。萬一真的得罪神,也能夠尋求神的面,求主來赦免。

 題目: 大衛在詩篇三十八篇自述犯罪之後的各種遭遇,你有何感想呢?

38:1 (大衛的記念詩。)耶和華啊,求你不要在怒中責備我,不要在烈怒中懲罰我!
A Psalm of David, to bring to remembrance. O LORD, rebuke me not in thy wrath: neither chasten me in thy hot displeasure.
38:2 因為,你的箭射入我身;你的手壓住我。

For thine arrows stick fast in me, and thy hand presseth me sore.
38:3 因你的惱怒,我的肉無一完全;因我的罪過,我的骨頭也不安寧。

There is no soundness in my flesh because of thine anger; neither is there any rest in my bones because of my sin. rest: Heb. peace, or, health
38:4 我的罪孽高過我的頭,如同重擔叫我擔當不起。

For mine iniquities are gone over mine head: as an heavy burden they are too heavy for me.
38:5 因我的愚昧,我的傷發臭流膿。

My wounds stink and are corrupt because of my foolishness.
38:6 我疼痛,大大拳曲,終日哀痛。

I am troubled; I am bowed down greatly; I go mourning all the day long. troubled: Heb. wried
38:7 我滿腰是火;我的肉無一完全。

For my loins are filled with a loathsome disease : and there is no soundness in my flesh.
38:8 我被壓傷,身體疲倦;因心裡不安,我就唉哼。

I am feeble and sore broken: I have roared by reason of the disquietness of my heart.
38:9 主啊,我的心願都在你面前;我的歎息不向你隱瞞。

Lord, all my desire is before thee; and my groaning is not hid from thee.
38:10 我心跳動,我力衰微,連我眼中的光也沒有了。

My heart panteth, my strength faileth me: as for the light of mine eyes, it also is gone from me. is gone...: Heb. is not with me
38:11 我的良朋密友因我的災病都躲在旁邊站著;我的親戚本家也遠遠地站立。

My lovers and my friends stand aloof from my sore; and my kinsmen stand afar off. sore: Heb. stroke my kinsmen: or, my neighbours
38:12 那尋索我命的設下網羅;那想要害我的口出惡言,終日思想詭計。

They also that seek after my life lay snares for me : and they that seek my hurt speak mischievous things, and imagine deceits all the day long.
38:13 但我如聾子不聽,像啞巴不開口。

But I, as a deaf man , heard not; and I was as a dumb man that openeth not his mouth.
38:14 我如不聽見的人,口中沒有回話。

Thus I was as a man that heareth not, and in whose mouth are no reproofs.
38:15 耶和華啊,我仰望你!主我的 神啊,你必應允我!

For in thee, O LORD, do I hope: thou wilt hear, O Lord my God. in...: or, thee do I wait for hear: or, answer
38:16 我曾說:恐怕他們向我誇耀;我失腳的時候,他們向我誇大。

For I said, Hear me , lest otherwise they should rejoice over me: when my foot slippeth, they magnify themselves against me.
38:17 我幾乎跌倒;我的痛苦常在我面前。

For I am ready to halt, and my sorrow is continually before me. to halt: Heb. for halting
38:18 我要承認我的罪孽;我要因我的罪憂愁。

For I will declare mine iniquity; I will be sorry for my sin.
38:19 但我的仇敵又活潑又強壯,無理恨我的增多了。

But mine enemies are lively, and they are strong: and they that hate me wrongfully are multiplied. are lively...: Heb. being living, are strong
38:20 以惡報善的與我作對,因我是追求良善。

They also that render evil for good are mine adversaries; because I follow the thing that good is .
38:21 耶和華啊,求你不要撇棄我!我的 神啊,求你不要遠離我!

Forsake me not, O LORD: O my God, be not far from me.
38:22 拯救我的主啊,求你快快幫助我!

Make haste to help me, O Lord my salvation. to...: Heb. for my help

 

 

曾牧暗砂部落格網址:

http://hoping-chaojui.blogspot.tw/

 

蔡茂堂牧師創世記查經班歷年錄音檔案:

 http://taipeihoping-genesis.blogspot.com/search?updated-min=2005-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&updated-max=2006-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&max-results=27

 

如您不方便收到和平教會每日樂活讀經.請回信告知!謝謝您!

 


0 意見:

張貼留言