2013年5月15日 星期三

W3 2013-05-15 (詩篇30-31)1-8(大衛的詩,交與伶長。)耶和華啊,我投靠你;求你使我永不羞愧;憑你的公義搭救我!




信靠上帝的人必不羞愧

                

全新四年樂活讀經                                    

 

W3 2013-05-15 (詩篇30-31)
31:1 
(大衛的詩,交與伶長。)耶和華啊,我投靠你;求你使我永不羞愧;憑你的公義搭救我!

31:2 求你側耳而聽,快快救我!作我堅固的磐石,拯救我的保障!

31:3 因為你是我的巖石,我的山寨;所以,求你為你名的緣故引導我,指點我。

31:4 求你救我脫離人為我暗設的網羅,因為你是我的保障。

31:5 我將我的靈魂交在你手裡;耶和華誠實的 神啊,你救贖了我。

31:6 我恨惡那信奉虛無之 神的人;我卻倚靠耶和華。

31:7 我要為你的慈愛高興歡喜;因為你見過我的困苦,知道我心中的艱難。

31:8 你未曾把我交在仇敵手裡;你使我的腳站在寬闊之處。



默想:詩人向上帝陳述自己的苦情,他的生命正面對許多的難處,但是在這種情況下,詩人緊緊抓住神,呼求上帝的憐憫。詩人完全的投靠神,因為他相信上帝是施恩惠的上帝。上帝必然搭救他,成為他的堅固保障,同時也必引導他、救贖他,使他站在寬闊之地。
從詩人的經驗中,我們可以感受到,神是關心我們的上帝,祂垂聽我們的禱告,拯命我們脫離急難,照祂豐盛的慈愛拯我們。上帝不是自己過著滿足、聖潔的生活,而對我們的現況毫不關心。相反的,上帝是在乎我們的神,因為祂在意,所以他垂聽禱告。同時祂是公義的上帝,所以上帝照著他的公平來施行拯救。因為我們所認識的是這樣的上帝,所以,我們有信心,宣告耶和華保護誠實依靠祂的人,信靠上帝的人必不羞愧。 


題目: 根據詩篇31篇,耶和華向投靠他的人,會施行那些恩惠呢?

 

30:1 (大衛在獻殿的時候,作這詩歌。)耶和華啊,我要尊崇你,因為你曾提拔我,不叫仇敵向我誇耀。
A Psalm and Song at the dedication of the house of David. I will extol thee, O LORD; for thou hast lifted me up, and hast not made my foes to rejoice over me.
30:2 耶和華我的 神啊,我曾呼求你,你醫治了我。

O LORD my God, I cried unto thee, and thou hast healed me.
30:3 耶和華啊,你曾把我的靈魂從陰間救上來,使我存活,不至於下坑。

O LORD, thou hast brought up my soul from the grave: thou hast kept me alive, that I should not go down to the pit.
30:4 耶和華的聖民哪,你們要歌頌他,稱讚他可記念的聖名。

Sing unto the LORD, O ye saints of his, and give thanks at the remembrance of his holiness. at...: or, to the memorial
30:5 因為,他的怒氣不過是轉眼之間;他的恩典乃是一生之久。一宿雖然有哭泣,早晨便必歡呼。

For his anger endureth but a moment; in his favour is life: weeping may endure for a night, but joy cometh in the morning. his anger...: Heb. there is but a moment in his anger for a night: Heb. in the evening joy: Heb. singing
30:6 至於我,我凡事平順便說:我永不動搖。

And in my prosperity I said, I shall never be moved.
30:7 耶和華啊,你曾施恩,叫我的江山穩固;你掩了面,我就驚惶。

LORD, by thy favour thou hast made my mountain to stand strong: thou didst hide thy face, and I was troubled. made...: Heb. settled strength for my mountain
30:8 耶和華啊,我曾求告你;我向耶和華懇求,說:

I cried to thee, O LORD; and unto the LORD I made supplication.
30:9 我被害流血,下到坑中,有甚麼益處呢?塵土豈能稱讚你,傳說你的誠實麼?

What profit is there in my blood, when I go down to the pit? Shall the dust praise thee? shall it declare thy truth?
30:10 耶和華啊,求你應允我,憐恤我!耶和華啊,求你幫助我!

Hear, O LORD, and have mercy upon me: LORD, be thou my helper.
30:11 你已將我的哀哭變為跳舞,將我的麻衣脫去,給我披上喜樂,

Thou hast turned for me my mourning into dancing: thou hast put off my sackcloth, and girded me with gladness;
30:12 好叫我的靈(原文是榮耀)歌頌你,並不住聲。耶和華我的 神啊,我要稱謝你,直到永遠!

To the end that my glory may sing praise to thee, and not be silent. O LORD my God, I will give thanks unto thee for ever. my glory: that is, my tongue, or, my soul

 

 

 

曾牧暗砂部落格網址:

http://hoping-chaojui.blogspot.tw/

 

蔡茂堂牧師創世記查經班歷年錄音檔案:

 http://taipeihoping-genesis.blogspot.com/search?updated-min=2005-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&updated-max=2006-01-01T00%3A00%3A00%2B08%3A00&max-results=27

 

如您不方便收到和平教會每日樂活讀經.請回信告知!謝謝您!

 


0 意見:

張貼留言